“Wanneer je voor het eerst een medicijn voor astma of COPD gaat gebruiken, komt er veel op je af. Je krijgt uitleg over het ziektebeeld, informatie over het medicijn en uitleg over het gebruik van de inhalator. Thuis blijkt nog weleens dat niet alles duidelijk is of dat het gebruik van de inhalator moeilijk gaat.
Wanneer je gebruik maakt van de Service Apotheek-app kunnen wij een online zorg-programma klaarzetten speciaal voor begeleiding bij inhalatiemedicijnen. Je krijgt dan na 2 weken een korte vragenlijst toegestuurd. Dit is voor mij als zorgverlener ontzettend waardevol! Ik krijg dan automatisch een melding als mensen moeite hebben met het inhaleren of als het niet lukt de voorgeschreven dosering te nemen. Ik kan daar dan meteen op inspringen door iemand te bellen of door een afspraak te maken in de apotheek. Dan kunnen we nog eens oefenen met het gebruik van de inhalator of kan ik zo nodig de medicatie aanpassen. Sinds kort kun je via de app ook allerlei handige tips over de medicijnen doorkrijgen en ons een vraag stellen via de berichtenservice. Zo geven we echt longzorg op maat!”
“Ook al ben ik al op leeftijd en heb ik COPD en artrose in mijn knie, ik red mijzelf nog prima. Ik doe nog allerlei klusjes in huis. Zo blijf ik ook in beweging. Ik maak graag wenskaarten en zit bij een handwerkclub waar ik borduur. Bakken is mijn grootste hobby. Mijn man is vorig jaar naar een verzorgingshuis gegaan. Dat is ontzettend wennen. Op zondag haal ik hem naar huis en maken we het samen gezellig.
Ik ben heel tevreden met Service Apotheek Molenweg. De medewerkers staan altijd voor me klaar. Mijn man had een keer medicijnen nodig die niet in de apotheek aanwezig waren. Ze hebben die medicijnen toen op vrijdagavond nog geregeld en bij ons thuis afgeleverd. Wat een service is dat!
De meeste medicijnen krijg ik via een medicatierol. Maar de inhalatiemedicijnen bestel ik via de Service Apotheek-app. Dat is wel zo handig. Ik kan het ook telefonisch doen, maar dit is sneller en kan ook buiten openingstijden. En daarnaast weet ik meteen wanneer de medicijnen worden gebracht.
Ik leef al 30 jaar met COPD. Daarvoor gebruik ik een puffer. ‘s Ochtends en ‘s avonds neem ik de voorgeschreven pufjes. Mijn tip voor anderen met inhalatiemedicijnen? Gebruik om te spoelen geen koud, maar lauw water. Dat spoelt veel prettiger en daarmee houd je het gorgelen langer vol!”
“Ik heb gewerkt bij defensie. Vorig jaar ben ik met pensioen gegaan. Daar geniet ik volop van! Ik houd van lezen. Ik werk als vrijwilliger in de zorg voor veteranen en ik ben bestuurslid bij de Vereniging van Eigenaars (VvE). Verder sport en wandel ik graag. Dat ik in beweging blijf is extra belangrijk omdat ik diabetes type 2 heb. Hiervoor gebruik ik 1 tablet per dag.
Drie jaar geleden zijn we verhuisd en kom ik bij Service Apotheek Acacia. Dat bevalt me prima! Sinds kort heb ik licht astmatische klachten. Daarvoor was ik laatst bij de apotheek. Via hen kreeg ik, op recept van mijn huisarts, mijn inhalatiemedicijnen en een puffer.
In de apotheek vertelden ze me over de Service Apotheek-app. Die heb ik gelijk gedownload. Je vindt er informatie over het medicijn en via de instructiefilm zag ik hoe je de puffer moet gebruiken. Dat was me meteen duidelijk. Heel handig! Na 2 weken kreeg ik via de app een korte vragenlijst toegestuurd om na te gaan of ik de medicijnen op de juiste manier gebruik. Heel fijn dat ze dat op die manier in de gaten houden. Een ander voordeel van de app is dat je altijd een overzicht van je medicijnen op zak hebt. Binnenkort ga ik met mijn vrouw een cruise maken naar Noorwegen. Dat ik dan zo’n overzicht bij me heb, vind ik een heel fijn idee.”
“Wanneer je voor het eerst een medicijn voor astma of COPD gaat gebruiken, komt er veel op je af. Je krijgt uitleg over het ziektebeeld, informatie over het medicijn en uitleg over het gebruik van de inhalator. Thuis blijkt nog weleens dat niet alles duidelijk is of dat het gebruik van de inhalator moeilijk gaat.
Wanneer je gebruik maakt van de Service Apotheek-app kunnen wij een online zorg-programma klaarzetten speciaal voor begeleiding bij inhalatiemedicijnen. Je krijgt dan na 2 weken een korte vragenlijst toegestuurd. Dit is voor mij als zorgverlener ontzettend waardevol! Ik krijg dan automatisch een melding als mensen moeite hebben met het inhaleren of als het niet lukt de voorgeschreven dosering te nemen. Ik kan daar dan meteen op inspringen door iemand te bellen of door een afspraak te maken in de apotheek. Dan kunnen we nog eens oefenen met het gebruik van de inhalator of kan ik zo nodig de medicatie aanpassen. Sinds kort kun je via de app ook allerlei handige tips over de medicijnen doorkrijgen en ons een vraag stellen via de berichtenservice. Zo geven we echt longzorg op maat!”
“Ook al ben ik al op leeftijd en heb ik COPD en artrose in mijn knie, ik red mijzelf nog prima. Ik doe nog allerlei klusjes in huis. Zo blijf ik ook in beweging. Ik maak graag wenskaarten en zit bij een handwerkclub waar ik borduur. Bakken is mijn grootste hobby. Mijn man is vorig jaar naar een verzorgingshuis gegaan. Dat is ontzettend wennen. Op zondag haal ik hem naar huis en maken we het samen gezellig.
Ik ben heel tevreden met Service Apotheek Molenweg. De medewerkers staan altijd voor me klaar. Mijn man had een keer medicijnen nodig die niet in de apotheek aanwezig waren. Ze hebben die medicijnen toen op vrijdagavond nog geregeld en bij ons thuis afgeleverd. Wat een service is dat!
De meeste medicijnen krijg ik via een medicatierol. Maar de inhalatiemedicijnen bestel ik via de Service Apotheek-app. Dat is wel zo handig. Ik kan het ook telefonisch doen, maar dit is sneller en kan ook buiten openingstijden. En daarnaast weet ik meteen wanneer de medicijnen worden gebracht.
Ik leef al 30 jaar met COPD. Daarvoor gebruik ik een puffer. ‘s Ochtends en ‘s avonds neem ik de voorgeschreven pufjes. Mijn tip voor anderen met inhalatiemedicijnen? Gebruik om te spoelen geen koud, maar lauw water. Dat spoelt veel prettiger en daarmee houd je het gorgelen langer vol!”
“Ik heb gewerkt bij defensie. Vorig jaar ben ik met pensioen gegaan. Daar geniet ik volop van! Ik houd van lezen. Ik werk als vrijwilliger in de zorg voor veteranen en ik ben bestuurslid bij de Vereniging van Eigenaars (VvE). Verder sport en wandel ik graag. Dat ik in beweging blijf is extra belangrijk omdat ik diabetes type 2 heb. Hiervoor gebruik ik 1 tablet per dag.
Drie jaar geleden zijn we verhuisd en kom ik bij Service Apotheek Acacia. Dat bevalt me prima! Sinds kort heb ik licht astmatische klachten. Daarvoor was ik laatst bij de apotheek. Via hen kreeg ik, op recept van mijn huisarts, mijn inhalatiemedicijnen en een puffer.
In de apotheek vertelden ze me over de Service Apotheek-app. Die heb ik gelijk gedownload. Je vindt er informatie over het medicijn en via de instructiefilm zag ik hoe je de puffer moet gebruiken. Dat was me meteen duidelijk. Heel handig! Na 2 weken kreeg ik via de app een korte vragenlijst toegestuurd om na te gaan of ik de medicijnen op de juiste manier gebruik. Heel fijn dat ze dat op die manier in de gaten houden. Een ander voordeel van de app is dat je altijd een overzicht van je medicijnen op zak hebt. Binnenkort ga ik met mijn vrouw een cruise maken naar Noorwegen. Dat ik dan zo’n overzicht bij me heb, vind ik een heel fijn idee.”
Google+