Ga naar hoofdinhoud

TIP 9

Stel je vraag direct in de app, dan vergeet je het niet.

TIP 9

Stel je vraag direct in de app, dan vergeet je het niet.

Altijd bereikbaar:

De 5 meest gestelde vragen in de app

Snel een vraag stellen aan je apotheekteam? Dat kan ook met de Service Apotheek-app. Apotheker Frans Derks van Service Apotheek Oostermoer heeft al duizenden klanten die gebruikmaken van de app. Zij stellen op elk gewenst moment vragen, zonder te wachten aan de telefoon of in de apotheek. Frans beantwoordt de 5 meest gestelde vragen die zijn apotheek via de app binnen krijgt.

Kan ik een medicijnpaspoort aanvragen?

“Zeker, zelfs rechtstreeks in de app! Wij controleren direct of het overzicht up-to-date is. Als er iets niet klopt, sturen we een vraag terug via de app. Binnen een werkdag is het paspoort digitaal beschikbaar. Liever op papier? Haal het dan op in de apotheek.”

Hoe geef ik wijzigingen door, zoals mijn adres of medicijngebruik?

“Het is fijn en overzichtelijk als mensen wijzigingen via de app aan ons doorgeven (in plaats van telefonisch). Met de app verwerken wij de wijzigingen op een rustig moment, waardoor het zeker weten nauwkeurig verloopt.”

Ik heb iets besteld, is dat aangekomen?

“Veel mensen stellen deze vraag voor de zekerheid voordat ze naar de apotheek komen, zodat ze niet voor niets naar de apotheek gaan! In ons geval is het eigenlijk niet nodig en kan je in de app ook zien dat de medicijnen klaarliggen. Maar dat verschilt per apotheek of dat in de app te zien is. Dus bij twijfel is het prima om het even te vragen via de app!”

Ik heb gelezen over een bijwerking in de bijsluiter. Kan ik gerust starten?

“Het is goed dat mensen de bijsluiter lezen, maar de informatie kan ook verwarrend zijn. Alle bijwerkingen staan erin: de veelvoorkomende en de zeldzame. Daarom kijken we altijd mee: hoe vaak komt dit echt voor? Als het nodig is, bellen we even om gerust te stellen.”

Mijn medicijn staat in nazending. Is al bekend wanneer het binnenkomt?

“Nazending betekent dat een medicijn nog niet leverbaar is en dat we wachten op nieuwe voorraad. Meestal duurt dat een paar dagen, maar door leveringsproblemen kan het ook langer zijn. Een bestelling staat alleen in nazending als we verwachten dat het binnen 2 weken leverbaar is. Duurt het langer, dan zoeken we altijd een alternatief.”

Kan ik een medicijnpaspoort aanvragen?

“Zeker, zelfs rechtstreeks in de app! Wij controleren direct of het overzicht up-to-date is. Als er iets niet klopt, sturen we een vraag terug via de app. Binnen een werkdag is het paspoort digitaal beschikbaar. Liever op papier? Haal het dan op in de apotheek.”

Hoe geef ik wijzigingen door, zoals mijn adres of medicijngebruik?

“Het is fijn en overzichtelijk als mensen wijzigingen via de app aan ons doorgeven (in plaats van telefonisch). Met de app verwerken wij de wijzigingen op een rustig moment, waardoor het zeker weten nauwkeurig verloopt.”

Ik heb iets besteld, is dat aangekomen?

“Veel mensen stellen deze vraag voor de zekerheid voordat ze naar de apotheek komen, zodat ze niet voor niets naar de apotheek gaan! In ons geval is het eigenlijk niet nodig en kan je in de app ook zien dat de medicijnen klaarliggen. Maar dat verschilt per apotheek of dat in de app te zien is. Dus bij twijfel is het prima om het even te vragen via de app!”

Ik heb gelezen over een bijwerking in de bijsluiter. Kan ik gerust starten?

“Het is goed dat mensen de bijsluiter lezen, maar de informatie kan ook verwarrend zijn. Alle bijwerkingen staan erin: de veelvoorkomende en de zeldzame. Daarom kijken we altijd mee: hoe vaak komt dit echt voor? Als het nodig is, bellen we even om gerust te stellen.”

Mijn medicijn staat in nazending. Is al bekend wanneer het binnenkomt?

“Nazending betekent dat een medicijn nog niet leverbaar is en dat we wachten op nieuwe voorraad. Meestal duurt dat een paar dagen, maar door leveringsproblemen kan het ook langer zijn. Een bestelling staat alleen in nazending als we verwachten dat het binnen 2 weken leverbaar is. Duurt het langer, dan zoeken we altijd een alternatief.”